Etnocentrizmus spotrebiteľov na českom a slovenskom trhu – Dominika Jakubová
Dominika Jakubová
Master's thesis
Etnocentrizmus spotrebiteľov na českom a slovenskom trhu
Etnocentrizmus spotrebiteľov na českom a slovenskom trhu
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na spotřebitelský etnocentrismus na českém a slovenském trhu. Hlavním cílem je zjistit u českých a slovenských spotřebitelů tendenci k etnocentriskému chování. Teoretická část se věnuje spotřebitelskému nákupnímu chování, jeho procesu a atributům produktu. Dále definuje spotřebitelský etnocentrismus a rozebírá dosud provedené výzkumy na toto téma na českém a slovenském …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on consumer ethnocentrism on the Czech ad Slovak market. The main aim was to measure consumer ethnocentrism tendencies of Czech and Slovak consumers. The theoretical part examines consumers buying behavior, its process and product attributes. Furthermore, this thesis explains consumer ethnocentrism and already completed researches on the topic in the Czech and Slovak …moreAbstract:
Táto diplomová práca je zameraná na spotrebiteľský etnocentrizmus na českom a slovenskom trhu. Hlavným cieľom je zistiť u českých a slovenských spotrebiteľov tendenciu k etnocentrickému správaniu. Teoretická časť sa venuje spotrebiteľskému nákupnému správaniu, jeho procesu a atribútom produktov. Ďalej definuje spotrebiteľský etnocentrizmus a rozoberá doposiaľ uskutočnené výskumy na túto tému na českom …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/85673
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2022
- Supervisor: Vít Hinčica
- Reader: Petr Procházka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/85673
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Československé značky a ich vnímanie
Karolína Bajteková -
The Global Consumer Ethnocentrism
Sofiko Momtselidze -
The Impact of Country of Origin on Consumer Purchase Intentions
Sabina Rzayeva -
Exploring the Impact of Country of Origin on Turkish Consumer Perceptions in the Automotive Industry
Ozan Buğur -
Country of origin effect and the impact of brand nationality on the perception of quality in the luxury goods market
Silvie Dittertová -
Country of Origin Effect on Purchasing Decision Making of FMCG Products for Czech Customers
Mahammad Mammadov -
Nezaměstnanost ve vybraných státech Evropské unie - Česká republika, Slovenská republika, Rakouská republika a Řecká republika
Tereza Vacková -
“One must do something meaningful”: The cultural-sociological reconstruction of the “conflict over family” in Slovakia
Alica Rétiová