Komunikace vybraných etických zásad na příkladu fy McDonald´s – Michal SVOBODA
Michal SVOBODA
Bachelor's thesis
Komunikace vybraných etických zásad na příkladu fy McDonald´s
Communications chosen ethical principles to the example of the firm of McDonald's
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá etikou ve vztahu k marketingu firem, konkrétně McDonald´s. Marketing korporací může velmi silně ovlivňovat společnost v mnoha rovinách. Proto veřejnost kladně vnímá etickou aktivitu firem a pozitivně hodnotí tyto činnosti. Etické a samoregulační kodexy by měly mířit nad legislativní rámec. Firmám chovajícím se společensky zodpovědně dávají zákazníci častěji přednost. V teoretické …moreAbstract:
The ethics and its relation to marketing activities of the companies, especially McDo-nalds´s company, is the core theme of this thesis. Marketing activities of various cor-porations can influence society in various levels. Society positively percie-ves corporeate social responsibility activities of companies. However, ethic and selfregulation codexes should aim beyond the legal frame. The compa-nies …moreKeywords
CSR PR reklama etika kodex legislativa fast food heirarchie Fair trade benefit holistický stakeholders stockholders desk researsch cause related postmaterialismus fenomén frančíza mcdonaldizace proces byrokracie racionaliza-ce efektivita dehumanizace kvantifikace iracionalita enviromentální hypozéza analýza interpretace
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2011
Identifier:
18722
Thesis defence
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SVOBODA, Michal. \textit{Komunikace vybraných etických zásad na příkladu fy McDonald´s}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Multimedia Communications. 2011. Available from: https://theses.cz/id/kac2lv/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
SVOBODA, Michal. Komunikace vybraných etických zásad na příkladu fy McDonald´s. Zlín, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 13. 05. 2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Media and Communications Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Analýza motivace zaměstnanců ve firmě Škoda Auto a.s.
Kateřina Pfefferová