Individuální integrace žáků s tělesným postižením do základních škol – Bc. Iveta Řezníčková, DiS.
Bc. Iveta Řezníčková, DiS.
Diplomová práce
Individuální integrace žáků s tělesným postižením do základních škol
Individual integration of pupils with physical disability into primary schools
Anotace:
Diplomová práce je zaměřená na problematiku individuální integrace žáků s tělesným postižením do běžné základní školy v Praze a je rozdělena do 4 kapitol. Teoretická část specifikuje tělesné postižení, zaměřuje se zejména na dětskou mozkovou obrnu (nově mozkovou obrnu) a spinální svalovou atrofii, analyzuje legislativu, rozebírá možnosti vzdělávání žáků s tělesným postižením a blíže vymezuje pojmy …víceAbstract:
The thesis focuses on issues of an individual integration of the pupils with physical disability into mainstream school in Prague and it is divided into four chapters. The theoretical part specifies physical disability, focuses especially on children cerebral palsy (newly cerebral palsy) and spinal muscular atrophy, analyses the legislation, looks into , possibilities of education of the pupils with …víceKlíčová slova
Integrace tělesné postižení inkluze mozková obrna spinální svalová atrofie asistent pedagoga žáci se speciálními vzdělávacími potřebami kompenzační pomůcky individuální vzdělávací plán bezbariérovost Integration physical disability inclusion cerebral palsy spinal muscular atrophy assistant of a teacher pupils with special educational needs compensation aids individual education plan wheelchair accessible
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bhl8s/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 5. 2011
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Aplikace nástrojů RPA prostředí školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Jakub VAŇHARA