Alexandra Strapková
Bachelor's thesis
Pamäť a zvuk
Memory and Sound
Abstract:
Cieľom bakalárskej práce Pamäť a zvuk, je objasniť, ako funguje ľudská pamäť, aké druhy pamäte máme, ako funguje proces zapamätávania si a súvislosť ľudskej pamäte s tvorbou AV diela - ako môžeme tieto poznatky uplatniť a preniesť do audiovizuálnej tvorby.Abstract:
The aim of the bachelor thesis Memory and Sound is to clarify how human memory works, what different types of memory we have, how the process of remembering works and the coherence between memory and creation of audiovisual content – how we can apply this knowledge and transfer it to audiovisual production.Keywords
paměťKeywords
zvuk (film)Keywords
filmoví diváciKeywords
psychologieKeywords
reklama a propagaceKeywords
zvuková dramaturgie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 8. 2020
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/15241
Thesis defence
- Date of defence: 16. 9. 2021
- Supervisor: Veronika Raganová
- Reader: Radim LAPČÍK
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 31. 3. 2022 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Zvuková tvorba
Theses on a related topic
-
Vývoj reklamy a propagace v ruských mediích od dob socialismu po dnešní dobu - historie, funkce, typy reklam a jejich psychologické působení.
Anastasiya KRUPPA -
Integrace ovocných destilátů a likérů do barů a nočních podniků - jejich propagace a konkurenceschopnost
David Kejř -
Reklama a propagace kavárny Cafe Camaro
Josef Příhoda -
Vliv marketingu a propagace na životní styl určitých sociálních a věkových skupin
Veronika Lindová -
Reklama a propagace jako nástroj podpory prodeje v konkrétním podniku
Martin Timr -
Využívání reklamy a propagace v barové praxi
Jana Radovnická -
Marketing,reklama a propagace a podpora prodeje ve firmě
Jan Kokrhel -
Súčasné trendy v propagácii divadiel vo svete a ich aplikácia na bratislavskú divadelnú scénu s prihliadnutím na jej stav a vývoj
Uršula Mináriková