Usos lingüístics a la Seu d'Urgell i a Andorra: un estudi comparat – Bc. Markéta Janíčková
Bc. Markéta Janíčková
Bachelor's thesis
Usos lingüístics a la Seu d'Urgell i a Andorra: un estudi comparat
Linguistic uses in Seu d'Urgell and Andorra: comparative study
Abstract:
Bakalářská diplomová práce „Usos lingüístics a la Seu d’Urgell i a Andorra: un estudi comparat“ pojednává o použití katalánského a španělského jazyka v katalánském městě la Seu d’Urgell a ve městě Andorra, která jsou nedaleko od sebe. Cílem práce je porovnání užití katalánského a španělského jazyka v těchto městech. Sběr dat byl prováděn metodou dotazníku v době od září 2017 do dubna 2018. Teoretická …moreAbstract:
The bachelor thesis “Usos lingüístics a la Seu d’Urgell i Andorra: un estudi comparat” discusses the use of Catalan and Spanish languages in the Catalan city la Seu d’Urgell and in the city of Andorra la Vella, which are located at a distance of around 20 km from each other. The aim of this thesis is to compare the use of Catalan and Spanish in both cities. The data was collected with the questionnaire …more
Language used:
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ywo7r/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2018
- Supervisor: Mgr. Elga Cremades Cortiella, Ph.D.
- Reader: Mgr. David Utrera Domínguez
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Catalan Language and Literature
Theses on a related topic
-
Internationalisation of Higher Education under the Microscopic Lens of Conversation Analysis: An empirical account of participant orientations to language in a Czech EMI context
Magdalena HANUSKOVÁ -
Comparaison entre le système phonétique du catalan et du français
Aneta Adámková -
Sensory Experiences Questionnaire: adaptace do českého jazyka
Jakub Bednář -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková