Využití marketingové komunikace v marketingu politických stran – Bc. Marek Tomčík
Bc. Marek Tomčík
Master's thesis
Využití marketingové komunikace v marketingu politických stran
Utilisation of Marketing Communication in the Marketing of Political Parties
Abstract:
Předmětem diplomové práce je analýza průběhu volební kampaně při volbách do zastupitelstva města Litvínov v roce 2010. Je provedena analýza komunální kampaně pěti politických stran v Litvínově. Práce je zaměřena zejména na využívání marketingových nástrojů a způsobu komunikace stran s voliči. Teoretická část se zabývá srovnáním ekonomického a politického marketingu a jeho historií. Praktická část obsahuje …moreAbstract:
The goal of the submitted thesis is the analysis of the electoral campaign for the elections to the city council Litvinov in 2010. Analysis is made of election campaign in five political parties in the Litvinov. The thesis is mainly focused on the use of marketing tools and ways of communicating with voter’s parties. The theoretical part focuses comparing the economic and political marketing and its …moreKeywords
politický marketing marketingové nástroje komunikační mix komunální volby komunální politika politická strana kandidát kandidátní listina volič political marketing marketing instruments communications mix municipal elections municipal policy political party candidate candidate list the voter.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/xaznb/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 8. 2012
- Supervisor: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
- Reader: Mgr. Stanislava Borejová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Politický marketing při první přímé volbě prezidenta České republiky
Petra Šantorová -
Blogging as a modern public relations and marketing communication tool
Anastasiia Anpilogova -
The Application of Marketing-Driven Management Instruments within the Company Mobilkom, a.s.
Aleš Polák -
Marketing divadel pro děti a mládež
Hana Procházková -
La communication marketing des institutions éducatives
Barbora SVOBODOVÁ -
Fashion marketing na internetu - soubor kazuistik a jejich obsahové a formální zpracování
Silvia Sleziaková -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Politický marketing při první přímé volbě prezidenta České republiky
Petra Šantorová