Bc. Adéla Dvořáková

Master's thesis

Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective

Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na zkoumání pohledu žáků druhého stupně základního vzdělávání na výhody metody CLIL vhodinách zeměpisu, chemie a matematiky v kombinaci s anglickým jazykem. Teoretická část pojednává o metodice, která je potřebná na tvorbu plánů hodin, zdůrazňuje roli kvalifikovaného učitele metody CLIL a v neposlední řadě popisuje potenciální výhody i případná úskalí, která jsou spojená …more
Abstract:
This diploma thesis focuses on examining lower-secondary pupils' perspectives concerning the advantages of CLIL within the domains of Geography, Chemistry, and Mathematics combined with the English language. The theoretical part outlines the methodology necessary to design lesson plans, highlights the role of a qualified CLIL teacher, and finally portrays potential benefits and inherent pitfalls associated …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Šárka Cox

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta