Effects of Perception Training on Production of Problematic Phonemes in Young Learners – Bc. Michaela Švachová
Bc. Michaela Švachová
Diplomová práce
Effects of Perception Training on Production of Problematic Phonemes in Young Learners
Effects of Perception Training on Production of Problematic Phonemes in Young Learners
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá tréninkem vnímání a jeho vlivem na výslovnost problematických fonémů u mladších žáků. Pro správnou výslovnost fonémů cizího jazyka je nutné, aby studenti byli schopni nejprve fonémy správně slyšet a v mysli si vytvořili nové fonetické kategorie. Trénování vnímání pomáhá lépe vnímat nové fonémy a zlepšuje schopnost poznat a rozlišit fonetické segmenty. Zároveň může zlepšovat …víceAbstract:
This diploma thesis deals with perception training and its effect on production of problematic phonemes in young learners. In order to correctly pronounce phonemes that are not present in their native language, learners need to be able to hear the phonemes first and create new categories in their minds. Perception training builds learners’ awareness of new phonemes and trains them to recognise and …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 8. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vcznf/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2020
- Vedoucí: Mgr. Gabriela Oaklandová
- Oponent: Mgr. Filip Pultar
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Using Songs as a Tool for Teaching Pronunciation
Agáta Kneslíková -
Teaching English pronunciation to secondary school students with focus on TH consonants.
Eva Macháčková -
Používání audio materiálů ve výuce výslovnosti anglických problematických fonémů pro české mluvčí
Andrea Dufková -
Teaching English to Young Learners through Literature
Michaela Badíková -
Differentiation in a Heterogeneous ELT Class of Young Learners
Tereza Ježková -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová -
English Language Learning and Speech Problems in Czech Young Learners as Viewed by Speech Therapists
Monika Smetanová -
Music education and its influence on young learners of English
Veronika Břoušková