Významy shodného atributu implicitního v publicistických textech – Mgr. Klára Zaplatilová
Mgr. Klára Zaplatilová
Master's thesis
Významy shodného atributu implicitního v publicistických textech
Semantic of Implicit Congruent Attribute in Journalistic Texts
Abstract:
Diplomová práce se zabývala jazykovými prostředky publicistického stylu, konkrétně shodným přívlastkem implicitním, který je jedním z projevů aktualizace publicistického textu. Diplomová práce měla poukázat na to, jaké konkrétní příklady shodného přívlastku implicitního se vyskytují, v jakých oblastech se využívají a jaké jiné syntaktické prostředky jim konkurují. Potvrdilo se, že řada příkladů je …moreAbstract:
Diploma thesis deals with language means of journalistic style, especially with Implicit Congruent Attribute that is one of the means of the actualization of journalistic texts. Diploma thesis should have shown concrete examples of Implicit Congruent Attribute, topics that are connected with it and other syntactic means that are used instead of it. It confirmed the fact that lot of examples are based …moreKeywords
publicistický styl shodný přívlastek implicitní jazykové prostředky publicistického stylu novinový titulek obrazná vyjádření expresivita výrazu implicitnost a explicitnost vyjádření shodný přívlastek výrazy konkurující implicitnímu shodnému přívlastku metaforický přenos pojmenování aktualizace a automatizace Implicit Congruent Attribute journalistic texts automatization figurative sense actualization
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gg3ag/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2008
- Supervisor: PhDr. Ivana Kolářová, CSc.
- Reader: Mgr. Hana Borovská, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Slovosledná pozice přívlastku a jeho délka v jednoduché větě
Veronika TVARDKOVÁ -
Proměny frazémů v publicistickém stylu v 80. letech minulého století a v současnosti
Pavla Kaňková -
Užívání biblických výrazů ve vybraných textech současného publicistického stylu
Alena Balcarová -
Prvky hovorového stylu v črtách kolumnistů deníku Metro Petěrburg
Veronika SOPOVA -
Funkční využití syntaktických struktur v publicistickém stylu
Markéta Daňková -
Jazyk a styl místních tiskovin
Kateřina Holanová