Německý jazyk jako předpoklad úspěchu při výběrovém řízení – Tereza Šárovcová
Tereza Šárovcová
Master's thesis
Německý jazyk jako předpoklad úspěchu při výběrovém řízení
German language as a prerequisite for success in a recruitment process
Abstract:
Předmětem diplomové práce Německý jazyk jako předpoklad úspěchu při výběrovém řízení je analýza postavení německého jazyka na českém trhu práce. Teoretická část zkoumá dvě klíčové personální činnosti, a to získávání a výběr uchazečů. Dále se pozornost soustředí na rozbor institucí, které upevňují česko-německou spolupráci. Tuto část uzavírá analýza výuky německého jazyka na školách ze statistických …moreAbstract:
The main goal of this Diploma Thesis, called German language as a prerequisite for success in a recruitment process, is to analyse the importance of German language at the labour market in Czech Republic. In the theoretical part, two key personnel functions are characterized, namely recruitment and selection. Furthermore, an analysis of the institutions that strengthen the Czech-German collaboration …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 10. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/54376
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2016
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/54376
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Assessment of the Financial Position and Performance of the Chosen Companies in the E-commerce and Online Retail Industry
Iuliia Kasianova -
Assessment of the financial position and performance of the company Amazon operating in the e-commerce industry
Aowei Liu -
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel -
Odborná praxe ve společnosti Wexford Chamber of Industry and Commerce
Hélene CORRIEU -
Porovnání metod získávání zaměstnanců v podmínkách českého trhu práce. Headhunting versus recruitment.
Petra Hnízdilová -
Recruitment a assessment centre jako nástroj efektivního výběru talentovaných zaměstnanců
Jiří Tecl -
Recruitment ve firmě
Alena Kadlecová -
Získávání a výběr kvalitních zaměstnanců z pohledu uchazečů i firem,
Markéta Mošová