Pavel Pichler
Doctoral thesis
Značková strategie v mezinárodním marketingu
Brand strategy in international marketing
Abstract:
Značková politika v mezinárodním marketingu je jedním z klíčových faktorů ovlivňujících úspěšnost firem na tuzemském i mezinárodním trhu. Značka je fenoménem, se kterým se všichni spotřebitelé, dodavatelé i odběratelé setkávají denně, a proto jsem přesvědčen, že si toto téma zaslouží velkou pozornost a hlubší zkoumání. Hlavním cílem disertační práce je podat ucelený pohled na značkovou strategii v …moreAbstract:
Brand strategy is one of the key factors influencing the companies' success on the domestic as well as international markets. Brand is a fenomenon, which all consumers, suppliers and companies encounter on daily basis and therefore this topic deserves a proper attention. The main objective of this doctoral thesis is to present a comprehensive overview of the brand strategy in international marketing …moreAbstract:
promise to consumers supported by the reatiler's reputation etc. In the following part there were identified trends, which can be expected in relation to brand strategy: polarization of brands, further strengthening of strong manufacturers' brands and corporate brands, a trend towards imaginative and creative communication of brands, development towards global brands, rationalization of brands' portfolio …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2005
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/28007
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2009
- Supervisor: Hana Machková
- Reader: Božena Plchová, Jiří Jindra, Jaroslav Kita
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/28007
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doctoral programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní ekonomické vztahy
Theses on a related topic
-
International marketing communication
Dominika Kučerová -
Cultural Difference Applied in International Marketing - L'Oreal in ASEAN Market" real case study.
Soe Min Htet -
Marketing Strategy in International Markets
Prathiba Kannan -
How influencer marketing is a strategic ally for European companies in international expansion
Roxane Simondet -
Analýza rozdílů online a offline word-of mouth v kontextu interkulturálních rozdílů – implikace pro mezinárodní marketing v e-commerce
Dušan Mladenović -
Cultural Differences Applied in International Marketing : Cases Of McDonalds and Red Bull
Assiyat Abdulkerimova -
Globální marketing a lokální kultura
Yulia Savelyeva -
Business-to-Business International New Ventures: Building Brand Awareness Globally Through Entrepreneurial Digital Marketing
Petra Macháčová