Entrepreneurship and successful firms around world – Berta Šimonová
Berta Šimonová
Bachelor's thesis
Entrepreneurship and successful firms around world
Podnikání a úspěšné firmy po celém světě
Abstract:
Podnikání je v dnešní době vnímáno jako kritický zdroj v procesu vývoji ekonomiky v dané zemi. S ohledem na tuto skutečnost byl rozvoji podnikání věnována pozornost mezi tvůrci pravidel, projektanty a ekonomy, jako stategie hospodářského růstu. Přehled literatury se zaměřuje na zavedení důležitosti podnikatelské činnosti a zdůrazňuje význam inovací úzce související se součastnými a budoucími trendy …moreAbstract:
Entrepreneurship nowadays is recognized as a critical resource in the economic development process of a country. Given this fact entrepreneurship development received serious attention among the policymakers, planners, and economists as a strategy of economic growth. The literature review is focusing on the introduction of the importance of entrepreneurial activity, emphasizing the importance of innovation …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 10. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80075
Thesis defence
- Date of defence: 2020
- Supervisor: Eva Kašparová
- Reader: Ladislav Mura
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80075
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management/Business Administration / Corporate Finance and Management
Theses on a related topic
-
Podnikání ve finančně poradenské firmě a analýza business modelu
Denis Pischczek -
Byznys model sociálního podniku Easy Café
Štěpán Janovský -
Preparation of labor market for the industry 4.0 focusing on the Russian labor market
Vasilisa Kurnikova -
Marketingová strategie společnosti Penny Market na českém trhu
Kateřina Šnejdarová -
Go-to-market strategie pro uvedení značky na nový trh
Diliara Abdiukhanova -
Market entry of a company SaZ s.r.o. onto the Canadian Road-Rail market
Jan Truska