Hudební výchova na základních školách – ideál a realita (reflexe praktického výzkumu) – Bc. Petra Arnoštová
Bc. Petra Arnoštová
Master's thesis
Hudební výchova na základních školách – ideál a realita (reflexe praktického výzkumu)
Music education at primary schools - ideal and reality (reflection on practical research)
Abstract:
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci z roku 2011, která se zabývala výzkumem teoretických znalostí žáků absolventských ročníků ZŠ z předmětu Hudební výchova. Cílem diplomové práce bylo rozšířit zaměření bakalářské práce o výzkum praktických dovedností žáků devátých ročníků z tohoto předmětu. V první části práce jsou objasněny některé důležité pojmy hudební psychologie, charakterizovány kurikulární …moreAbstract:
This Thesis is the continuation of the Bachelor Thesis of 2011, which dealt with the survey of theoretical knowledge of pupils completing their elementary school education in the subject ‘Music Education’. The aim of the Thesis was to broaden the focus of the Bachelor Thesis by including the survey of practical skills of pupils of the 9th grade of elementary schools in this subject. The first part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gzhbb/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2013
- Supervisor: doc. Mgr. Ivo Bartoš
- Reader: doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ARNOŠTOVÁ, Petra. \textit{Hudební výchova na základních školách – ideál a realita (reflexe praktického výzkumu)}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/kn2yki/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Hudební výchova
Theses on a related topic
-
Norské a české kurikulární dokumenty pro předškolní vzdělávání se zaměřením na lesní školky a cizojazyčnou výuku
Tereza Smutná -
Přírodovědné vzdělávání mimo třídu ve studijních programech Učitelství pro 1. stupeň
Iva Frýzová -
Robotická stavebnice jako prostředek pro rozvoj abstraktního myšlení žáků základní školy
Jan BAŤKO -
"Global Curriculum Project" jako nástroj globálního rozvojového vzdělávání
Kristýna TILLOVÁ -
Interconnection of Music and English Language in Teaching at Lower Secondary Schools
Johana Palová -
Hudební aplikace do hudební výchovy
Martin SVOBODA -
Adaptační soft-skills: sociální dovednosti rozvíjené adaptačním kurzem
Martina Blažková