Bc. Michaela Leichtová

Master's thesis

Jazyk přesvědčování v reklamě

The language of persuasion in advertising
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá jazykem přesvědčování a manipulací v reklamě. Na základě odborné literatury sumarizuje informace o psychologických aspektech reklamy, manipulaci v reklamě, využívání reklamních motivů, jazykových prostředků aj. Stěžejním cílem této práce je analýza reklam využívajících motiv strachu a pomocí dotazníkového šetření a Focus group také zjistit názory a postoje respondentů …more
Abstract:
This diploma work deals with the use of language to persuade and manipulate people in advertisements. On the basis of specialized literature I summarize the information about psychological aspects of advertisements, manipulation in adverts, use of advertising motive, language means etc. Crucial aim of this work is an advert analysis that use the motive of fear and using a questionnaire surfy and Focus …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2012
  • Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
  • Reader: Mgr. Jana Kulhánková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní