Analýza a porovnání marketingových kampaní parlamentních politických stran s využitím principů business marketingu – Šimon Vontorčík
Šimon Vontorčík
Bachelor's thesis
Analýza a porovnání marketingových kampaní parlamentních politických stran s využitím principů business marketingu
Analysis and Comparison of marketing campaigns of parliamentary political parties using the principles of business marketing
Abstract:
The goal of this the bachelor thesis was to analyze and compare the marketing campaigns of political parties and their use of commercial marketing principles and tools. The method of qualitative comparative analysis was used and the research questions were answered using the method of in-depth interview as well as questionnaire. In both cases, the respondents were the leaders of selected political …moreAbstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce bolo analyzovať a porovnať marketingové kampane politických strán a ich využitie princípov a nástrojov komerčného marketingu. Bola využitá metóda kvalitatívnej porovnávacej analýzy a výskumné otázky boli zodpovedané za pomoci metódy hĺbkového rozhovoru, respektíve dotazníku, v obidvoch prípadoch boli respondentmi vedúci predstavitelia vybraných politických strán, ktorými …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uvq5p/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2018
- Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Reader: Ing. Dušan Mladenović
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VONTORČÍK, Šimon. \textit{Analýza a porovnání marketingových kampaní parlamentních politických stran s využitím principů business marketingu}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2018. Available from: https://theses.cz/id/kp7zli/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Politický marketing a komunální volby na Mostecku
Michaela Chaloupková -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Politický marketing zvolených politických stran se zaměřením na sociální média - volby do Poslanecké sněmovny České republiky 2021
Dominik HOLEČEK -
Volby do Evropského parlamentu 2019 v ČR z pohledu politického marketingu
Markéta Růžičková -
Prezidentské volby 2018 a politická reklama
Moravcová Moravcová -
Politický marketing víťazov a porazených - medzinárodná komparácia
Lucia Szabóová -
Politický marketing ve volebních kampaních v rámci voleb do Zastupitelstva Ústeckého kraje
Martin Tancoš -
Politický marketing hnutí ANO před volbami do Senátu v roce 2018
František Novotný