Bc. Soňa Plačková

Master's thesis

Sociální marketing v činnosti občanského sdružení zdravotně postižených

Social Marketing in aktivity of civil association unhealty handicapped
Abstract:
Spojení Moderního marketingu a sociální problematiky vyžaduje nestandardní koncept řešení, který je prezentován jako sociální marketing. Rozdíly mezi sociálním marketingem a komerčním marketingem spočívají v odlišné aplikaci forem působení na veřejnost i v důrazu na společenskou odpovědnost nositele. Základními pravidly sociálního marketingu je zřetelně komunikovat konkrétní výnos na charitu, vhodně …more
Abstract:
Incorporation of social issues in modern marketing requires a more sophisticated solution concept presented as and termed "social marketing". The differences between social marketing and commercial marketing lie in a different application of techniques and practices which are to influence the general public, and also in the focus on social responsibility of their applicant. The basic principles of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2011
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication