Daniel Krejčiřík

Master's thesis

Marketing leteckých společností

Airline marketing
Abstract:
Práce má analyzovat letecké odvětví z pohledu ekonomického, kdy hlavním tématem budou rozdíly mezi klasickými dopravci a dopravci nízkonákladovými. Důležitý bude rozbor marketingového mixu, kde jsou hlavní částí v letecké dopravě nepochybně produkt a cena. Výsledkem bude produktové portfolio, které shrne všechny zjištěné informace do jedné přehledné tabulky.
Abstract:
My final work should analyze aviation industry from an economic perspective, the main theme will be differences between traditional operators and low-cost operators. The most important part is analysis of the marketing mix, where the main part of air transport are undoubtedly product and price. Result of my work will be a product portfolio that summarizes all the findings in a summary table.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 6. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 2. 2012
  • Supervisor: Olga Horová
  • Reader: Bohumír Štědroň

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/30025