Gabriela Mühlfeitová

Bachelor's thesis

Hraní rolí jako prostředek zpřístupnění výuky jazykových funkcí dospělým studentům na úrovni A2-B1 (podle SERRJ)

Helping A2-B1 level learners (by CEFR) acquire selected language fuctions through role-play activities
Abstract:
Abstrakt Tato práce se věnuje hraní rolí jako prostředku zpřístupnění výuky cizího jazyka, konkrétně vybraných jazykových funkcí angličtiny, dospělým studentům na úrovni A2-B1 (podle SERRJ). Je rozdělena do tří částí. Klade si za cíle nejprve představit dramatizaci ve výuce anglického jazyka (se zaměřením na vybrané jazykové funkce) a poté tyto principy ověřit na základě praxe. V první části se představuje …more
Abstract:
Abstract This thesis deals with role-play as a tool to acquire teaching adult learners of English as a foreign language, A2-B1 (according to CEFR). Divided into three parts, its aim is to introduce Dramatization in English language teaching (focused on its selected language functions) and to verify such principles in practical use. The first part introduces Role-play as a term. The term is also introduced …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 1. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 1. 2020
  • Supervisor: Mgr. Michal Tatarko, Ph.D.
  • Reader: PaedDr. Dana Hánková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT College