Michal Anestis
Bachelor's thesis
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Market Entry Strategy
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zpracování plánu vstupu na zahraniční trh. Teoretická část obsahuje základní východiska jako důvody vstupu na zahraniční trh a formy vstupu na zahraniční trh. Jsou popsány metody využívané v praktické části jako je PEST a SWOT analýza. V praktické části je představena společnost Avanso s.r.o., provedena analýza makroprostředí Rumunského trhu a analýza trhu doplňků stravy …moreAbstract:
The aim of this thesis is to prepare a plan for entering the foreign market. The theoretical part contains basic starting points, such as reasons for entering the foreign market and forms of entering the foreign market. There are described methods used in the practical part such as PEST and SWOT analysis. The practical part introduces the company Avanso s.r.o., analyzes the macro environment of the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2020
Identifier:
https://is.slu.cz/th/i87m6/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2020
- Supervisor: Ing. Dalibor Šimek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ANESTIS, Michal. \textit{Strategie vstupu firmy na zahraniční trh} [online].
Opava, 2020 [cit. 2021-02-28]. Available from: <https://theses.cz/id/ktatzd/>.
Bachelor's thesis.
Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina.
Thesis supervisor Ing. Dalibor Šimek.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSilesian University in Opava
School of Business Administration in KarvinaBachelor programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Vstup na vybraný zahraniční trh a obchodování na něm
Patrik Škroch -
Vstup podniku na zahraniční trh
Tamara Hanáková -
Podmínky pro vstup zahraniční firmy na trh ČR
Nikola Polláková -
Marketingová strategie pro vstup na zahraniční trh s inovovaným výrobkem
Silvie Šťastná -
Marketingová strategie pro vstup na zahraniční trh s inovovaným výrobkem
Dominika Šrámková -
Vstup firmy na zahraniční trh
Jakub Kočička -
Vliv Jednotné zahraniční sítě na vstup a působení českých firem na zahraničních trzích
Kateřina Králová -
Vstup na zahraniční trh s inovovaným výrobkem
Michal Plesník