Purchasing Identities - Group identity and consumer culture – Mariia Shvedchenko
Mariia Shvedchenko
Bachelor's thesis
Purchasing Identities - Group identity and consumer culture
Purchasing Identities Group identity and consumer culture
Abstract:
Tématem této diplomové práce je Získávání identit – skupinová identita a konzumní kultura. První část teoretické části si klade za cíl vysvětlit pojmy osobní a skupinová identita, jejich hlavní přístupy a soudržnost s marketingem. Závěrem první kapitoly bude vysvětlen klíčový pojem konzumní kultura. Postupně bude téma zúženo pro užití ve výzkumu v rámci organizace Buhurt League. Práce se blíže zaměří …moreAbstract:
The diploma thesis topic is "Purchasing Identities — Group Identity and Consumer Culture." The first chapter of the theoretical part aims to explain the concepts: personal and group identity, its main approaches, and coherence with marketing. Finally, in the first chapter, we will explain the following key term - Consumer culture. Flowingly, the topic will be narrowed and used as an object for research …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ph1zs/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Reader: PhDr. Ilona Toufarová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Belonging to a group; Group identity and consumer culture
Eva Pilmaierová -
Consumer Culture and Symbolic Boundaries
Rabib Bin Khaled -
Lifestyle and Consumer Culture
Kristine Sulakadze -
Consumer Trends and Lifestyle
Mariami Nemstsveridze -
Skupinová identita a spotřební kultura
Maria Pustoshilova -
Skupinová identita a spotřební kultura
Jaroslava Dolejší -
Skupinová identita a spotřební kultura
Maria Pustoshilova