Mariia Shvedchenko

Bachelor's thesis

Purchasing Identities - Group identity and consumer culture

Purchasing Identities Group identity and consumer culture
Abstract:
Tématem této diplomové práce je Získávání identit – skupinová identita a konzumní kultura. První část teoretické části si klade za cíl vysvětlit pojmy osobní a skupinová identita, jejich hlavní přístupy a soudržnost s marketingem. Závěrem první kapitoly bude vysvětlen klíčový pojem konzumní kultura. Postupně bude téma zúženo pro užití ve výzkumu v rámci organizace Buhurt League. Práce se blíže zaměří …more
Abstract:
The diploma thesis topic is "Purchasing Identities — Group Identity and Consumer Culture." The first chapter of the theoretical part aims to explain the concepts: personal and group identity, its main approaches, and coherence with marketing. Finally, in the first chapter, we will explain the following key term - Consumer culture. Flowingly, the topic will be narrowed and used as an object for research …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: PhDr. Ilona Toufarová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication