Las variedades del español en la enseñanza de E/LE – Mgr. Jan Martinec
Mgr. Jan Martinec
Master's thesis
Las variedades del español en la enseñanza de E/LE
Varieties of Spanish in the teaching of Spanish as a foreign language
Abstract:
This thesis covers the presence of dialectal varieties in the teaching methods of Spanish as a foreign language. The analysis focuses on the geolectal and sociolinguistic variation of the Spanish language by describing the main dialectal varieties and their most characteristic linguistic features, their diffusion, and acceptance in society. The thesis intends to answer how to reflect linguistic diversity …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá přítomností dialektálních variet v procesu výuky španělštiny jako cizího jazyka. Analyzuje geolektální a sociolingvistickou rozmanitost španělského jazyka a popisuje hlavní dialektální variety, jejich nejcharakterističtější jazykové rysy, jejich rozšíření a akceptaci ve společnosti. Hledá odpověď na otázku, jak reflektovat lingvistickou diverzitu ve výuce. Věnuje pozornost …more
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/be8ds/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 2. 2021
- Supervisor: doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Lexikální interference při výuce španělštiny jako cizího jazyka.
Karolína KROČKOVÁ -
Jak využít znalosti angličtiny při výuce španělštiny (Španělština jako 2. cizí jazyk po angličtině)
Michaela Říhová -
Specifika výuky češtiny jako cizího jazyka u mluvčích španělštiny, italštiny a řečtiny
Veronika Macíková -
Slovesa s rozdílnou valencí v češtině a španělštině (s ohledem na problematiku výuky češtiny jako cizího jazyka)
Miroslava ČECHOVSKÁ