Bc. Marek Bařinka
Master's thesis
Game UI based on procedural techniques
Game UI based on procedural techniques
Abstract:
Práce je zaměřena na využití procedurálních technik pro tvorbu diegetického uživatelského rozhraní a jejich použitelnost v konkrétním příkladě. V teoretické části nejdříve popisuji definice uživatelského rozhraní, dále procedurální generování obsahu a analýzu na základě příkladů ve hrách. V praktické části popisuji implementaci charakteru a provádím průzkum použitelnosti.Abstract:
Thesis is focused on usage of procedural techniques for creating diegetic user interface a its usability in concrete example. In theoretical part, I first describe definitions of user interface, then procedural content generation and analysis based on examples in games. In practical part, I describe implementation of character and survey usability.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cpugt/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
- Reader: Mgr. Marek Trtík, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Visual informatics / Digital Game Development
Theses on a related topic
-
Implementace systému pro procedurální generování herního obsahu
Zbyněk Zelinka -
Jednoduchá hra s procedurálně generovaným obsahem
Serhiy KUDRYASHOV -
Procedural Level Generation for Unreal Engine 5
Richard Pajerský -
Techniky zvládání procedurální bolesti v dětském věku
Eliška OLBRECHTOVÁ -
Procedurální generování terénu v reálném čase
Michal Kuderjavý -
Firemní nasazení audio-video techniky
Martin Nikl -
Uživatelské rozhraní webových aplikací laboratoře LEMMA
Tomáš Kovařík -
Analýza intraorálních snímků zhotovených pravoúhlou technikou a technikou půleného úhlu
Silvie Kovalová