Bc. Marek Bařinka

Master's thesis

Game UI based on procedural techniques

Game UI based on procedural techniques
Abstract:
Práce je zaměřena na využití procedurálních technik pro tvorbu diegetického uživatelského rozhraní a jejich použitelnost v konkrétním příkladě. V teoretické části nejdříve popisuji definice uživatelského rozhraní, dále procedurální generování obsahu a analýzu na základě příkladů ve hrách. V praktické části popisuji implementaci charakteru a provádím průzkum použitelnosti.
Abstract:
Thesis is focused on usage of procedural techniques for creating diegetic user interface a its usability in concrete example. In theoretical part, I first describe definitions of user interface, then procedural content generation and analysis based on examples in games. In practical part, I describe implementation of character and survey usability.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Marek Trtík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky