Vztahy mezi styly učení, osobnostními charakteristikami a akademickou úspěšností studentů učitelství – Mgr. Martina Baláková
Mgr. Martina Baláková
Master's thesis
Vztahy mezi styly učení, osobnostními charakteristikami a akademickou úspěšností studentů učitelství
Relations between learning styles, personality traits and academic success of students teacher training programmes
Abstract:
Diplomová práce se zabývá styly učení studentů učitelství. Cílem výzkumu bylo odhadnout pořadí stylů učení podle jejich preferovanosti, zjistit vztah mezi styly učení a pohlavím, akademickou úspěšností, studijním předmětem a osobnostními rysy. Rovněž jsme se zabývali silnými a slabými stránkami stylů učení respondentů a spokojeností respondentů se svým stylem učení a prospěchem. Styly učení byly měřeny …moreAbstract:
This dissertation deals with learning styles of students of teaching programme. The aim of this research was to estimate the order of learning styles according to that, how they are preferred by the respondents. Then we wanted to find out the relations between learning styles and gender, academic outcome, studied subject and personality traits. We also dealed with advantages and disadvantages of learning …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ulyhh/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 1. 2018
- Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
- Reader: PhDr. Zdeněk Stránský
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BALÁKOVÁ, Martina. \textit{Vztahy mezi styly učení, osobnostními charakteristikami a akademickou úspěšností studentů učitelství}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2017. Available from: https://theses.cz/id/kvxy9s/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Why do students of English teaching not want to be teachers?
Petra Šuplatová -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ -
The use of songs in teaching and their contribution to the motivation of students to learn English
Vít Dostál -
Hierarchie citové vazby, partnerská spokojenost a styly řešení konfliktů u osob pečujících o dlouhodobě nemocné partnery
Tomáš Kalina -
Vliv stylu řízení na spokojenost pracovníků v sociálních službách
Milena Strasserová