Nálepka „problémový žák“ z pohledu učitelů – Eliška Samcová, DiS.
Eliška Samcová, DiS.
Bachelor's thesis
Nálepka „problémový žák“ z pohledu učitelů
The label „problem student" from teacher´s point of view
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problémovým chováním žáků na střední škole, a jak na tuto problematiku nahlíží samotní pedagogové. Cílem práce bylo zmapovat, kterého žáka učitelé považují za problémového a jak s takovým jedincem pracují. Teoretická část práce je zaměřena komplexně na problémového žáka. Jsou zde zmíněny příčiny problémového chování, dělení problémového chování, vztah učitele k problémovému …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the problematic behavior of pupils in secondary school, and how the pedagogues themselves view this issue. The aim of the work was to map which pupil the teachers consider problematic and how they work with such an individual. The theoretical part of the work is comprehensively focused on the problem pupil. The causes of problem behavior, the division of problem behavior …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 3. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2024
- Supervisor: Mgr. Daniela Nováková, Ph.D. DiS.
- Reader: Andrea Hlubučková, PhDr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SAMCOVÁ, Eliška. \textit{Nálepka „problémový žák“ z pohledu učitelů}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Institute of Education and Communication. 2024. Available from: https://theses.cz/id/kxodir/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Institut vzdělávání a poradenstvíCzech University of Life Sciences Prague
Institute of Education and CommunicationBachelor programme:
Pedagogy for Teachers of Practical Training
Theses on a related topic
-
Problémové chování dětí očima učitelek mateřských škol
Marie Pejřilová -
"Problémový žák" jako koncept a nálepka
Sabina Guričová -
Teacher Professional Development and Teacher Training Program in the USA: A Case Study
Petra Zvolská -
Professional Development of an Experienced Teacher - Case Study
Vlasta Palichová -
Eye of the teacher: Using eye tracking to explore professional vision of teachers and teachers gaze
Zuzana Juříková -
The role of the teacher in alternative schools
Tereza Ježková -
Teacher-Student Relationship in David Mamets Plays
Jiří Erml -
Self-reflection in Teacher Development
Veronika Popelková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights