Lucie FEREŠOVÁ

Bachelor's thesis

Proměna české tiskové reklamy cílené na ženy od roku 1900 po 20. léta 20. století

The changes of Czech press advertising targeted at women from 1900 to the 1920s
Abstract:
Cílem práce je s pomocí sémiotických přístupů analyzovat tiskovou reklamu zaměřenou na ženy v období od roku 1900 po dvacátá léta 20. století. Primární prameny jsou reklamní části a přílohy novin a velkoměstských populárních časopisů. Autorka definuje ženy coby specifickou cílovou skupinu reklamy, popisuje proměnu inzerovaného sortimentu i značek, specifikuje persvazivní rétorické i vizuální strategie …more
Abstract:
The aim of this thesis is to employ the semiotic approaches to media analysis in order to investigate and interpret printed advertisements directed at women during the period between the year 1900 and 1920's. The primary sources are the advertisement pages and supplements of newspapers and popular city magazines. The author defines a woman as a specific target group of advertisements, describes the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 6. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jan Pezda, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FEREŠOVÁ, Lucie. Proměna české tiskové reklamy cílené na ženy od roku 1900 po 20. léta 20. století. Ostrava, 2024. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta