Foreign Speech Sound Perception with Dyslexia – Eliška SPILKOVÁ
Eliška SPILKOVÁ
Bachelor's thesis
Foreign Speech Sound Perception with Dyslexia
Foreign speech sound perception with dyslexia
Abstract:
This thesis provides a literature review on the topics of native and foreign speech perception in typically-developing population and in the population impaired with developmental dyslexia. Studies have demonstrated that because of a deviance in the speech perception development, dyslexics do not perceive sounds on the basis of phoneme categories like the typical population, but rather on the basis …moreAbstract:
Obsahem této bakalářské práce je souhrn literatury na téma vnímaní rodného a cizího jazyka u typické populace a u lidí postižených vývojovou dyslexií. Studie ukázaly, že z důvodu deviace ve vývoji percepce řeči, nevnímají dyslektici zvuky na základě fonémů jako typická populace, ale spíše na základě alofonů. V oboru je nedostatek výzkumu, který by navrhnul důsledky tohoto jevu pro percepci cizího jazyka …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2017
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Václav Jonáš Podlipský, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
SPILKOVÁ, Eliška. Foreign Speech Sound Perception with Dyslexia. Olomouc, 2017. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Philology - French Philology
Theses on a related topic
-
Dyslexie: přehodnocování Bakkerova modelu v angličtině jako cizím jazyce
Žaneta ŠÍMOVÁ -
Kompenzační strategie pro dospělé studenty s dyslexií zaměřené na rozvoj dovednosti čtení s porozuměním v cizím jazyce.
Vladimíra Vokráčková -
Anglický jazyk a specifické poruchy učení. Případová studie žáka s dyslexií.
Andrea Pozdníčková -
Akční výzkum: Výuka anglického jazyka u žáků s dyslexií na základní škole
Lucie Trčková -
Demokratický deficit rozhodovania EÚ v reakcii na finančnú a dlhovú krízu
Anna Uhnáková -
Twin deficit hypotéza
Magda Krupárová -
Demokratický deficit EU jako politický problém v ČR
Jan Hejl -
Cognitive deficit profile in right-side and left-side brain lesions
Iva Senohrábková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights