Výuka filozofie a etiky na gymnáziích jako prostředek k rozvoji morálního uvažování a jednání žáků – Bc. Petra Chvojková
Bc. Petra Chvojková
Master's thesis
Výuka filozofie a etiky na gymnáziích jako prostředek k rozvoji morálního uvažování a jednání žáků
Teaching Philosophy and Ethics in Secondary Schools as a Means of Development of Student`s Moral Reasoning and Moral Behavior
Abstract:
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na vliv předmětu Základy společenských věd (ZSV) na morální vývoj studentů gymnázia a zejména na proces morálního působení učitelů na své žáky. Celý proces byl v mé práci zkoumán z pohledu učitelů. Snažila jsem se zodpovědět výzkumnou otázku, zda může ZSV jako předmět být prostředkem k morálnímu rozvoji žáků. Použila jsem kvalitativní metody obsahové analýzy …moreAbstract:
In my thesis I focused on the effect of the course Basics of Social Science on the moral development of high school students and especially on the process of teachers’ moral effects on their students. The whole process was studied from the teachers’ perspective. I tried to answer the question whether the school subject Basics of Social Science can play significant role in student’s moral development …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 1. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ht5nj/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2014
- Supervisor: PhDr. Tomáš Měšťánek
- Reader: prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHVOJKOVÁ, Petra. \textit{Výuka filozofie a etiky na gymnáziích jako prostředek k rozvoji morálního uvažování a jednání žáků}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2014. Available from: https://theses.cz/id/kzz1cy/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Social Studies Basics
Theses on a related topic
-
Jak se učí základy společenských věd na prestižních středních školách v České republice a Velké Británii
Vanda Staňková -
Výchova občana v rámci předmětu základy společenských věd na gymnáziích
Hana Sýkorová -
Srovnání vybraných národních vzdělávacích plánů se zaměřením na základy společenských věd
Marcel Jung -
Současné pojetí výuky evropské integrace v hodinách dějepisu a základů společenských věd na gymnáziích
Bára Vencálková -
Rozvoj nadaných žáků ve výuce základů společenských věd
Tobiáš Štěpánek -
Přínos uměleckých předmětů pro výuku dějepisu a základů společenských věd na středních školách
Kristýna Hvižďová -
Tvorba pracovních listů ve výuce předmětu základy společenských věd na praktické škole dvouleté
Veronika HÁJKOVÁ -
Život a dílo bratří Mannů: využití v ZSV (základy společenských věd)
Alois LEXA