Bc. Petra Chvojková

Diplomová práce

Výuka filozofie a etiky na gymnáziích jako prostředek k rozvoji morálního uvažování a jednání žáků

Teaching Philosophy and Ethics in Secondary Schools as a Means of Development of Student`s Moral Reasoning and Moral Behavior
Anotace:
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na vliv předmětu Základy společenských věd (ZSV) na morální vývoj studentů gymnázia a zejména na proces morálního působení učitelů na své žáky. Celý proces byl v mé práci zkoumán z pohledu učitelů. Snažila jsem se zodpovědět výzkumnou otázku, zda může ZSV jako předmět být prostředkem k morálnímu rozvoji žáků. Použila jsem kvalitativní metody obsahové analýzy …více
Abstract:
In my thesis I focused on the effect of the course Basics of Social Science on the moral development of high school students and especially on the process of teachers’ moral effects on their students. The whole process was studied from the teachers’ perspective. I tried to answer the question whether the school subject Basics of Social Science can play significant role in student’s moral development …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 1. 2014

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 4. 2. 2014
  • Vedoucí: PhDr. Tomáš Měšťánek
  • Oponent: prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta