Discourse Strategies of Storytelling, Intertextuality and Metaphor in American Printed Advertising – PhDr. Katarína Nemčoková, Ph.D.
PhDr. Katarína Nemčoková, Ph.D.
Doctoral thesis
Discourse Strategies of Storytelling, Intertextuality and Metaphor in American Printed Advertising
Discourse Strategies of Storytelling, Intertextuality and Metaphor in American Printed Advertising
Anotácia:
Táto dizertačná práca skúma uplatnenie diskurzných stratégií rozprávania príbehov, intertextuality a metafory v tlačenej reklame. Na tieto stratégie nahliada ako na prostriedky dávajúce viac moci nad diskurzom prijímateľovi reklamy a to tým, že mu umožňujú vytvoriť a následne vyplniť tzv. mentálny priestor. Textové náznaky skúmaných stratégií umožňujú vytvorenie mentálneho priestoru a ten potom prijímateľ …viacAbstract:
The dissertation deals with employment of discourse strategies of storytelling, intertextuality and metaphor in printed ads. These strategies are seen as assigning more power over discourse to the recipients by allowing them to create and explore their mental space. Textual cues of the three strategies outline the mental space and the recipients then fill it in with their own conceptual construct. …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hp8gm/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2012
- Vedúci: prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.
- Oponent: doc. PhDr. Václav Řeřicha, CSc., doc. PhDr. Hana Srpová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
NEMČOKOVÁ, Katarína. \textit{Discourse Strategies of Storytelling, Intertextuality and Metaphor in American Printed Advertising}. Online. Dizertačná práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2012. Dostupné z: https://theses.cz/id/l57uzq/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsDoctoral programme / odbor:
Philology (4-years) / English Language
Práce na příbuzné téma
-
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
Internet memes as a means of persuasion in advertising discourse
Jan HRONSKÝ -
Discourse Analysis of Job Advertising in Czech and English Ad Papers
Renata Náhlíková -
A Discourse Analysis of Memes in Advertising
David Adámek -
Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising
Lada Peterková -
Persuasive Strategies in the Discourse of Advertising
Lada Peterková -
The Analysis of Conceptual Metaphor in the Young Adult Magazine Discourse
Miroslava Paulovčáková