Porozumění nářečnímu lexiku u žáků na 1. stupni ZŠ – Hana UHŘÍKOVÁ
Hana UHŘÍKOVÁ
Master's thesis
Porozumění nářečnímu lexiku u žáků na 1. stupni ZŠ
Comprehension of Dialectical Lexis by Pupils at the Primary School
Abstract:
Na základě shromážděných informací byla vypracována diplomová práce týkající se valašského regionu. Cílem práce bylo zjistit, zda je valašské nářečí stále aktuální v mluvě dnešní nejmladší generace. V teoretické práci jsem se zaměřila na popis regionu Valašsko, jeho historický vývoj, folklor, kulturní památky a jeho geografické vymezení. Část praktická obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření, které …moreAbstract:
This thesis is the thorough desctription of the Walachia region based on the collected information. The aim was to find out, if pupils understand a dialectical lexis. The theoretical part of the thesis deals with history of region, folklore, sights and geography. The practical part of the thesis includes outcome of the survey I carried out among pupils at the primary school. The survey was going on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Pavlína Kuldanová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
UHŘÍKOVÁ, Hana. Porozumění nářečnímu lexiku u žáků na 1. stupni ZŠ. Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Teaching for Primary and Lower Secondary Schools / Teaching for Primary Schools
Theses on a related topic
-
Assessment of home-grown school feeding program on pupils’ nutrition, school enrolment, attendance and performance of public elementary school pupils in Northeastern Nigeria
Bulus Barnabas -
Dyslexic Pupils and Lessons of English Language
Andrea Vymazalová -
Motivation of urban and country lower-secondary school pupils to learn the English language
Veronika Tobolová -
Designing and Implementing a Task-Based Teaching Sequence for Enhancing Pupils' Learning Experience
Veronika Blechová -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková