Michaela Mrózková

Master's thesis

Vliv specifik spotřebního chování na trhu osobních automobilů v Praze a v Moravskoslezském kraji

The influence of particularities of consumer behavior on the automotive market in Prague and in the Moravian-Silesian Region
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat a porovnat nákupní chování a zvyklosti na trhu osobních automobilů mezi občany Prahy a občany Moravskoslezského kraje. V teoretické části je pojednáno o problematice spotřebního chování, kupního rozhodovacího procesu, segmentace trhu a automobilovém trhu v ČR. Praktická část zahrnuje segmentaci trhu na základě sekundárních dat MML-TGI a primárních dat získaných z …more
Abstract:
The goal of this thesis is to analyze and compare purchase behavior and customs on the Czech automotive market between the population of Prague and the Moravian-Silesian Region. The theoretical part is addressing a topic of consumer behavior, purchase decision-making process, market segmentation and the automotive market in the Czech Republic. The practical part focuses on market segmentation based …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 3. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 1. 2020
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Marcela Zamazalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78807