Vliv specifik spotřebního chování na trhu osobních automobilů v Praze a v Moravskoslezském kraji – Michaela Mrózková
Michaela Mrózková
Master's thesis
Vliv specifik spotřebního chování na trhu osobních automobilů v Praze a v Moravskoslezském kraji
The influence of particularities of consumer behavior on the automotive market in Prague and in the Moravian-Silesian Region
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat a porovnat nákupní chování a zvyklosti na trhu osobních automobilů mezi občany Prahy a občany Moravskoslezského kraje. V teoretické části je pojednáno o problematice spotřebního chování, kupního rozhodovacího procesu, segmentace trhu a automobilovém trhu v ČR. Praktická část zahrnuje segmentaci trhu na základě sekundárních dat MML-TGI a primárních dat získaných z …moreAbstract:
The goal of this thesis is to analyze and compare purchase behavior and customs on the Czech automotive market between the population of Prague and the Moravian-Silesian Region. The theoretical part is addressing a topic of consumer behavior, purchase decision-making process, market segmentation and the automotive market in the Czech Republic. The practical part focuses on market segmentation based …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 3. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78807
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2020
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Marcela Zamazalová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MRÓZKOVÁ, Michaela. \textit{Vliv specifik spotřebního chování na trhu osobních automobilů v~Praze a~v~Moravskoslezském kraji}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2019. Available from: https://theses.cz/id/l76cau/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78807
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Development of the Chinese Milk-Tea Market in Informatization
Pengsen Wang -
Market Entry Strategy for Mixit s.r.o. for Germany
Zuzana Bojnanská -
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Wine Market
Julie Horáková -
Spotřební chování seniorů na trhu cestovního ruchu
Ganna Tsyrulnikova -
Spotřební chování generace Y a Z na trhu služeb
Bohumil Langhans -
Spotřební chování seniorů na trhu cestovního ruchu
Michal Kohl -
Spotřební chování seniorů na trhu cestovního ruchu
Liubov Vasilieva -
Segmentace trhu a doporučení pro uvedení nové značky na trh
Barbora Koudelová