Anastasia Teploukhova

Master's thesis

Právní otázky vlivu reklamy na internetu na spotřebitele

Legal issues of the impact of internet advertising on consumers
Abstract:
V této diplomové práci jsou podrobně analyzovány charakteristiky soudobé reklamy, včetně vlastností online reklamy. Práce dále definuje požadavky na reklamu v souladu s právními a etickými normami. V teoretické části jsou identifikovány účinné psychologické triky používané v reklamě pro manipulativní účely. Praktická část obsahuje kvantitativní průzkum v podobě dotazníkového šetření za účelem zjištění …more
Abstract:
This master thesis analyses the characteristics of contemporary advertising, including the properties of online advertising, in detail. The thesis further defines the requirements for advertising in accordance with legal and ethical standards. The theoretical part identifies effective psychological tricks used in advertising for manipulative purposes. The practical part contains a quantitative survey …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 1. 2022
  • Supervisor: Martin Boháček
  • Reader: Regina Yusupova

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/85060

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Podnikání a právo