Posilování vlivu Číny v regionu CEE prostřednictvím investic v rámci platformy 16+1 – Bc. Barbora Vozáryová
Bc. Barbora Vozáryová
Bachelor's thesis
Posilování vlivu Číny v regionu CEE prostřednictvím investic v rámci platformy 16+1
Strengthening the influence of China in the CEE region through investments within the 16 + 1 platform
Abstract:
Zadání: Cílem této práce bude analyzovat růst vlivu Číny na dění v regionu střední a východní Evropy od založení platformy 16+1 v roce 2012. V rámci této práce bude zkoumán zájem Číny o tuto oblast, co Čínu vede k této ekonomické spolupráci a jakým způsobem ji realizuje. Práce bude vypracována formou případové studie.Abstract:
The main aim of this thesis is to analyse the expansion of China's influence in the region of Central and Eastern Europe since the establishing of the 16+1 platform in 2012. The thesis mainly deals with the China's interest in the region, and the China's motivation for economic cooperation and its actual shape. The thesis is a case study.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pibqk/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 1. 2018
- Supervisor: Mgr. Vladan Hodulák, Ph.D.
- Reader: Mgr. Michal Fliegel
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VOZÁRYOVÁ, Barbora. \textit{Posilování vlivu Číny v regionu CEE prostřednictvím investic v rámci platformy 16+1}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2017. Available from: https://theses.cz/id/labgoj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
International Territorial Studies / International Relations
Theses on a related topic
-
Obchodní a investiční spolupráce mezi Českou republikou a Korejskou republikou, příklad investice HMMC v Nošovicích
Ondřej Šára -
Spolupráce daňových rájů a její vliv na přímé zahraniční investice
Vít Legner -
Private equity in CEE
Jakub Mičian -
Posílení commitmentu u obchodních týmů Xella CEE
Mária Okrucká -
Altman Z-score in CEE region - Useful tool or outdated theory?
Marcell Heisz -
Využití event marketingu při uvedení automobilu KIA Cee’d GT na český trh v roce 2013
Robert Böhm -
Podklad obchodní strategie společnosti CEE Logistic a.s.
Samuel Bartek -
Webová aplikace pro vědecké pracovníky a podnikatele v oblasti biotechnologií v regionu CEE
Barbara Klimeková