Bc. Petra Šrámková
Master's thesis
Spotřebitelské preference při výběru čajů
Consumers preferences for teas and infusions
Abstract:
Čaj je bezesporu velmi oblíbený přírodní nápoj, který má mnoho pozitivních zdravotních účinků. Přesto v dnešní době lidé ve velké míře kupují kofeinové nápoje, džusy plné cukrů a nezdravé limonády plné chemikálií. Tato závěrečná práce se zabývá spotřebitelskými preferencemi při výběru čajů a možnostmi jejich ovlivnění pomocí marketingových nástrojů. Teoretická část této práce je kombinací informací …moreAbstract:
Tea is undoubtedly a very popular natural drink that has many positive health effects. Yet nowadays people largely buy caffeinated drinks, juices full of sugars and unhealthy sodas full of chemicals. This thesis deals with consumer preferences in the selection of teas and their possible influence using marketing tools. The theoretical part of this work is a combination of information about tea, its …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Pavel Nový, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠRÁMKOVÁ, Petra. \textit{Spotřebitelské preference při výběru čajů}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Agrobiology, Food and Natural Resources. 2015. Available from: https://theses.cz/id/lanzej/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojůCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Agrobiology, Food and Natural ResourcesMaster programme / field:
Rural Development and Agriculture / Development of Rural Areas
Theses on a related topic
-
Preference spotřebitelů při online nákupu obuvi
Simona Chovancová -
Spotřebitelské preference při nákupu vína
Veronika Stávková -
Spotřeba piva v České republice a preference spotřebitelů při jeho výběru
Richard Kopsa -
Spotřebitelské preference na automobilových trzích v Rusku a v České republice
Alexander Vasenin -
Faktory ovlivňující spotřebitelské preference u vybraného produktu
Simona Benešová -
Spotřebitelské preference dlouhodobě nezaměstnaných
Miroslava Jandeková -
Consumer behavior and symbolic boundaries
Murad Musazade -
Consumer behavior research using data from online games
Vojtěch Kotrba
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights