Lucie Langmajerová
Master's thesis
Economics of Internet Advertising
Ekonomie internetové reklamy
Abstract:
Hlavním cílem této práce je zjistit, co nejvíce přispívá pravděpodobnosti kliknutí, stejně tak jako ohodnotit cenovou výhodnost jednotlivých charakteristik banerů. Dále by pak tato práce měla pomoci mediálním plánovačům lépe optimalizovat kampaně z pohledu nákladů a uskutečněných kliků. Hlavními použitými ekonometrickými metodami je logistická regrese a rozhodovací strom. Pro zahrnutí cenové metriky …moreAbstract:
The goal of this thesis is to answer the question what are the main drivers of the click probability as well as evaluate price efficiency of banner dimensions. Moreover, this work should help media planners to better optimize campaigns from the perspective of both costs and generated clicks. The main econometric methods used are logistic regression and decision tree. Furthermore, to involve price metric …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 10. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/73492
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2018
- Supervisor: Martin Janíčko
- Reader: Helena Chytilová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/73492
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomická analýza
Theses on a related topic
-
Comparison between Frequentist and Bayesian logistic regression on the example of real data
Mikhail Fedorov -
Credit score model via GAS model and logistic regression
Nela Hendrichová -
Logistic regression improvements for credit scoring development
Nikolai Pravdin -
Logistická regrese v systému Statistica
Tetiana Boiko