Bc. Jason Monroe Helmer

Bachelor's thesis

Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting

Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá integrací zážitkové a projektové výuky v kontextu ESL (angličtina jako druhý jazyk), konkrétně v zemědělském prostředí. Využívá teorie Johna Deweyho, Kurta Lewina a Jeana Piageta o zkušenostním učení a kognitivním vývoji k tomu, aby zkoumala, jak praktické zkušenosti z reálného světa mohou zlepšit osvojování anglického jazyka u studentů ESL. Studie byla provedena na soukromé …more
Abstract:
This thesis explores experiential and project-based learning integration within an ESL (English as a Second Language) context, specifically in an agricultural setting. By leveraging the theories of John Dewey, Kurt Lewin, and Jean Piaget on experiential learning and cognitive development, the research investigates how real-world, hands-on experiences can enhance English language acquisition among ESL …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta