Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting – Bc. Jason Monroe Helmer
Bc. Jason Monroe Helmer
Bakalářská práce
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá integrací zážitkové a projektové výuky v kontextu ESL (angličtina jako druhý jazyk), konkrétně v zemědělském prostředí. Využívá teorie Johna Deweyho, Kurta Lewina a Jeana Piageta o zkušenostním učení a kognitivním vývoji k tomu, aby zkoumala, jak praktické zkušenosti z reálného světa mohou zlepšit osvojování anglického jazyka u studentů ESL. Studie byla provedena na soukromé …víceAbstract:
This thesis explores experiential and project-based learning integration within an ESL (English as a Second Language) context, specifically in an agricultural setting. By leveraging the theories of John Dewey, Kurt Lewin, and Jean Piaget on experiential learning and cognitive development, the research investigates how real-world, hands-on experiences can enhance English language acquisition among ESL …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qw0w3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2024
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HELMER, Jason Monroe. \textit{Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting}. Online. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/lbngfl/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
English Language for Education / English Language for Education
Práce na příbuzné téma
-
Pronunciation standard awareness and consistency in Czech speakers of English: British vs. American English
Filip UNGER -
Development of Listening Skills with a Focus on Phonological Awareness: Theory and Practice
Michaela Čechová -
Experiential learning online: A comparative case study of Intensive Language and Methodology course at the Faculty of Education, Masaryk University
Ewa Otwinowska -
Experiential learning and its impact on students of English
Kateřina Špačková -
Implementation of Experiential Learning in the Form of Escape Games within English Lessons at Lower-Secondary Schools
Veronika Dufková -
Design of an English Summer Camp Based on Experiential Learning Activities
Monika Stenzlová -
Experiential Learning Activities and Principles in Secondary School Teaching
Bronislav Sobotka -
Kvalitativni analýza podmiňujících faktorů pro odchod z duální kariéry u studujících výkonnostních sportovců.
Hannah KUNZE