Lenka ALTZNAUEROVÁ

Bachelor's thesis

Deutsche und tschechische Werbetexte im Vergleich

Comparison of german and czech advertisment.
Abstract:
My bachalor work deals with advertising language. I focus on the most important terms concerning advertisement and its language.in the theorethical part. Than the practical part deals with an analysis and a comparison of advertising copies in cosmetics publised by Czech and German magazine Cosmopolitan. 10 German and 10 Czech advertisement copies for the same product are analysed in detail in this …more
Abstract:
Moje bakalářská práce se věnuje reklamě a především jazyku reklamy. Teoretická část práce je zaměřena na reklamu a především na jazyk reklamy, popisuje nejdůleţitější pojmy. Praktická část práce se pak zabývá analýzou a srovnáním reklamních textů na kosmetiku z českého a německého magazínu Cosmopolitan. V této části detailně analyzuji 10 německých a 10 českých reklamních textů na stejný produkt. Zbývajích …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2010
Accessible from:: 4. 1. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 2. 2010
  • Supervisor: prof. PhDr. Lenka Vaňková, Dr.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ALTZNAUEROVÁ, Lenka. Deutsche und tschechische Werbetexte im Vergleich. Ostrava, 2010. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.1.2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 4. 1. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / Německý jazyk a literatura - Základy společenských věd