Bc. Dagmar Tatoušková
Master's thesis
Regulace reklamy na internetu
Regulation of advertising on the Internet
Abstract:
Diplomová práce definuje základní pojmy spojené s internetem, působením práva na internetu, internetovou reklamou, její regulací na úrovni práva a etické samoregulace v České republice. Vymezuje právní regulaci reklamy v její obecné rovině, specifikuje problematické aspekty internetu ve vztahu k reklamě, detailně zkoumá formy internetové reklamy a analyzuje právní předpisy vztahující se k reklamě v …moreAbstract:
The diploma thesis defines key terms of internet, law effect on internet, internet advertising, its law regulation and ethical self-regulation in Czech republic. It identifies law regulation on general level, specifies problematical aspects of internet associated with advertising, researches in detail forms of internet advertising and analyzes legislation related to advertising in internet environment …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/f27q1/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2014
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: JUDr. Eva Kadlecová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Poskytovatelé služeb informační společnosti a ochrana absolutních práv
Štěpán Stehlíček -
Koncept nové informační strategie Technických služeb Opava s. r. o.
Jakub Klásek -
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company
Barbora BLAŽKOVÁ -
Zákon o regulaci reklamy a úprava nekalé soutěže
Kamila Schwarzová -
Snahy o regulaci lobbingu v České republice mezi pluralismem a neokorporativismem
Stanislav TESAŘÍK -
Dopady novely zákona o bankách do bankovní praxe
Veronika Tauchenová -
Pojem veřejnost dle ustanovení § 98 odst. 1 Zákona o Investičních společnostech a investičních fondech - interpretace a význam pro odvětví kolektivního investování
Václav Gál