Michaela Hrušková

Master's thesis

Eye-trackingová analýza varovných textů v reklamách na alkoholické nápoje

Eye-tracking analysis of warning texts in advertising on alcoholic beverages
Abstract:
Práce se zabývá problematikou varovných textů v reklamě na alkoholické nápoje. Cílem práce je zjistit spotřebitelské postoje vybrané cílové skupiny k reklamním sdělením propagující alkoholické nápoje a provést eye-trackingovou analýzu varovných textů v reklamách na alkoholické nápoje. Vybranou cílovou skupinou jsou mileniálové. Literární rešerše se věnuje společenské odpovědnosti firem v oblasti alkoholového …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the issue of warning texts in advertising on alcoholic beverages. The aim of this thesis is to find out consumer attitudes of a selected target group to advertising messages promoting alcoholic beverages and to perform eye-tracking analysis of warning texts in advertisements on alcoholic beverages. The selected target group is millennials. The literature review deals with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 3. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2020
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Daria Gunina

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/79640