The Effects of Product Placement on Consumer Behavior (Důsledky product placementu na chování spotřebitele) – Mgr. Steven Van Wichelen
Mgr. Steven Van Wichelen
Doctoral thesis
The Effects of Product Placement on Consumer Behavior (Důsledky product placementu na chování spotřebitele)
The Effects of Product Placement on Consumer Behavior
Abstract:
Práce se zaměřuje na kognitivní, afektivní a konativní reakce spotřebitelů na pro-duct placement. Zkoumá, jak pozornost, vybavení si značky, postoje, osobnost značky, preference produktu a nákupní záměr jsou ovlivněny prostřednictvím různých typů produkt placementu. Ke sběru primárních dat bylo využito dotazní-kové šetření (n = 164), eyetrackingový výzkum (n = 80), hloubkové rozhovory se 2 skupinami …moreAbstract:
The thesis focuses on the cognitive, affective and conative responses from consum-ers to product placement. It wishes to research how attention, brand recall, attitude, brand personality, product preference and purchase intention are influenced by dif-ferent types of product placement. In order to do so, it made use of a survey (n = 164), an eye tracking research (n = 80), an interview comparing 2 …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 2. 2019
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
- Reader: Ludmila Nagyová, prof. Ing., Ph.D., Jaroslav Světlík, prof. Ing., Janka Táborecká Petrovičová, externi
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VAN WICHELEN, Steven. \textit{The Effects of Product Placement on Consumer Behavior (Důsledky product placementu na chování spotřebitele)}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2019. Available from: https://theses.cz/id/ldkwe8/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and management / Business management and economics
Theses on a related topic
-
Product placement a jeho vliv na chování spotřebitele
Tereza Slováčková -
Uplatnění product placementu ve filmu: případová studie
Elizaveta Murashova -
Chovanie spotrebiteľa pri on-line fitness a využitie product placementu
Róbert Dufala -
Product placement na blogu a míra jeho uvědomění spotřebitelem
Michaela Tesařová -
Product placement v pořadech o vaření a jeho vliv na spotřebitele
Jana Rubešová -
Effectiveness of product placement on consumer behavior
Thilak Kumar Venkatesan Ravi Kumar -
Efektivita product placementu, jakožto marketingového nástroje, v českém filmu
Matyáš Bulín -
Product placement v české audiovizuální tvorbě
Jaroslava KAFKOVÁ