Možnost využití konceptu Snoezelen v běžné mateřské škole – Bc. Hana Konečná
Bc. Hana Konečná
Bachelor's thesis
Možnost využití konceptu Snoezelen v běžné mateřské škole
The possibility of using the Snoezelen concept in a regular kindergarten
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá možností využití konceptu Snoezelen v běžné mateřské škole s ohledem na edukaci dětí se speciálnímu vzdělávacími potřebami. Dělí se na část teoretickou a výzkumnou. Část teoretická obsahuje dvě kapitoly, zabývající se vymezením potřebné terminologie, charakteristikou dítěte předškolního věku, dítěte se syndromem ADD/ADHD, dále se zaobírá předškolním vzděláváním. V druhé kapitole …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with a possibility of using the concept of Snoezelen in the regular kindergarten with regard to children with special educational needs. The thesis is divided into the theoretical part and practical part. The theoretical part contains of two chapters which deal with the terminology, and preschool child´s characteristic as well as the characteristic of a child with ADHD /ADD …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/utgxi/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Vliv spánkových epileptiformních výbojů v EEG na výskyt jádrových příznaků ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) u dětí s benigní epilepsií s centrotemporálními hroty
Pavlína Danhofer -
Ergoterapie u dětí školního věku s diagnózou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder)
Anna RYCHTAŘÍKOVÁ -
Teaching English to children with Attention Deficit Hyperactivity Disorders with focus on Helen Doron Early English method.
Zuzana TYMLOVÁ -
Vliv spánkových epileptiformních výbojů v EEG na výskyt jádrových příznaků ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) u dětí s benigní epilepsií s centrotemporálními hroty
Pavlína Danhofer -
Ergoterapie u dětí školního věku s diagnózou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder)
Anna RYCHTAŘÍKOVÁ -
Teaching vocabulary to young learners of English as a second language with regard to dyslexia and attention deficit disorder characteristics
Pavla Břeňová -
Specifika využití konceptu Snoezelen v intervenci dětí ve výchovném ústavu
Lucie Kotalová -
Syndrom ADHD a ADD u dětí předškolního věku
Michaela Drahoňovská