Renáta PÁNKOVÁ

Master's thesis

Čtenářská gramotnost a obtížná slova v učebnicových textech na 1. stupni ZŠ

The Reading Literacy and Difficult Words in the Text-books in the First Grade of a Primary School
Abstract:
Diplomová práce Čtenářská gramotnost a obtížná slova v učebnicových textech na 1. stupni ZŠ se zaměřuje na čtenářskou gramotnost, mezinárodní výzkum PIRLS, na učebnici a její poslání a charakteristiku v edukačním procesu. Diplomová práce si klade za cíl zjistit, zda lze zaznamenat rozdíly v porozumění textu žáků 1. stupně ZŠ v případě samostatné jejich práce a v případě, kdy pracují s textem pod vedením …more
Abstract:
The thesis Reading Literacy and Difficult Words in the Textbooks in the First Grade of a Primary School is focused on reading literacy, international PIRLS research and on the role and characteristic of a textbook in the educational process. The main aim of my diploma thesis is to conclude whether it is possible to register the differences in the text comprehension in the cases where the pupils are …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 4. 2012
Accessible from:: 4. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 5. 2012
  • Supervisor: PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PÁNKOVÁ, Renáta. Čtenářská gramotnost a obtížná slova v učebnicových textech na 1. stupni ZŠ. Ostrava, 2012. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.4.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 4. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta