Adam Lahvička

Bachelor's thesis

Riadenie nákladov vo vybranom podniku

Řízení nákladů ve vybraném podniku
Abstract:
Cílem bakalářské práce je optimalizace nákladů ve vybraném podniku na základě výstupů z jednotlivých analýz. Práce je rozdělena na 3 části. První část obsahuje teoretické znalosti potřebné k plnohodnotnému vypracování části praktické. Praktická část obsahuje představení podniku, základní ekonomické ukazatele, druhové třídění nákladů, výpočet bodu zvratu a vybrané ukazatele finanční analýzy. Třetí část …more
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to optimize the costs in the selected company based on the outputs of the individual analyses. The thesis is divided into 3 parts. The first part contains the theoretical knowledge necessary to fully develop the practical part. The practical part contains the introduction of the company, basic economic indicators, generic cost classification, calculation of the break …more
Abstract:
Cieľom bakalárskej práce je optimalizácia nákladov vo vybranom podniku na základe výstupov z jednotlivých analýz. Práce je rozdelená na 3 časti. Prvá časť obsahuje teoretické znalosti potrebné k plnohodnotnému vypracovaniu časti praktickej. Praktická časť obsahuje predstavenie podniku, základné ekonomické ukazovatele, druhové triedenie nákladov, výpočet bodu zvratu a vybrané ukazovatele finančnej analýzy …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 1. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 1. 2023
  • Supervisor: Ing. Bc. Marcela Basovníková, Ph.D.
  • Reader: Marie Poláchová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Bachelor programme / field / specializace:
Economics and management / Economics and Management / Marketing and Trade