Error Correction Strategies for In-Class Speaking Activities – Bc. Karolína Němečková
Bc. Karolína Němečková
Bachelor's thesis
Error Correction Strategies for In-Class Speaking Activities
Error Correction Strategies for In-Class Speaking Activities
Abstract:
Tato práce se zabývá použitím korektivní zpětné vazby českými středoškolskými učiteli při aktivitách zaměřených na mluvený projev. Cílem této práce je odpovědět na otázku, jak se čeští učitelé staví k opravování chyb, jaké strategie používají a na základě čeho se pro ně rozhodují. Teoretická část práce se zabývá specifiky mluveného projevu, předkládá čtenáři přehled nejvlivnějších teorií o osvojování …moreAbstract:
This thesis focuses on the use of error correction by Czech high school teachers during in-class speaking activities. The thesis attempts to answer the question of how Czech teachers approach error correction, what strategies they use and what the reasoning behind the choice of these strategies is. The theoretical part deals with the specifics of spoken language, provides the reader with an overview …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 8. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yi0rc/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2020
- Supervisor: PhDr. Simona Kalová
- Reader: Mgr. Michal Mikeš
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Error Correction in Spoken Language: Teachers’ Attitudes and Practice
Anna Maryšková -
Extramural English Exposure: Implications for Teaching and Learning EFL in Czech Upper Secondary Education
Barbora Vieweghová -
English as a Lingua Franca and Models Adopted in ELT in Slovak Upper-Secondary Schools: Teachers' Perspectives
Simona Tomečková -
Error Correction: Qualified and Non-qualified Native English Speaking Teachers and Students’ Perceptions
Silvie Vinklerová -
Error Correction in Spoken Language: Teachers’ Attitudes and Practice
Anna Maryšková