Lucie Pšeničková

Master's thesis

Relevantnost televizní reklamy z hlediska diváků

Relevance of Television Commercials from Viewers Perspective
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat současný stav televizních reklam z hlediska relevantnosti pro diváky a navrhnout, jak udělat televizní reklamu relevantnější. Teoretická část práce se věnuje nejen konceptům spojeným s marketingovou komunikací či televizní reklamou, ale také procesu segmentace trhu. Praktická část práce se poté skládá ze dvou celků – segmentace televizních diváků a analýzy na základě …more
Abstract:
The purpose of this paper is to analyze the current state of TV commercials from the point of view of relevance for television viewers and suggest how to make TV commercials more relevant for them. The theoretical part of this paper is dedicated not only to concepts connected with marketing communication or television advertisement, but also to segmentation process. Practical part of this paper is …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2022
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Marcela Zamazalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86634