Komunikační kompetence žáků s lehkým mentálním postižením – Mgr. Edita Sýkorová
Mgr. Edita Sýkorová
Diplomová práce
Komunikační kompetence žáků s lehkým mentálním postižením
The communication skills of students with mild mental disabilities
Anotace:
Cílem diplomové práce je analyzovat komunikativní schopnosti žáků s mentálním postižením v souvislosti se zkvalitněním práce pedagogů a zaměstnanců různých pracovišť, se kterými žáci přicházejí bezprostředně do kontaktu. Také zkoumá jaký způsob komunikace tito žáci upřednostňují. Cílem dotazníkového šetření, které má základ ve spolupráci s vedením daných pracovišť, studiu odborné literatury a v nově …víceAbstract:
The goal of this dissertation is to analyze the communication competency of the mental retarded pupils in the connection with the improvement of educators and employees of different places, the pupils are coming into contact with. The thesis also goes for the most preferred way of communication used by the mental retarded pupils. The aim of the survey investigation, which is based on the cooperating …víceKlíčová slova
Inkluze integrace internetová komunikace klíčové kompetence kyberšikana LMR neverbální komunikace obor vzdělání speciální pedagogika rámcový vzdělávací program verbální komunikace vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Inclusion integration internet communications core competencies cyberbullying nonverbal communication majoring in education special education general education program verbal communication education pupils with special educational needs.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 12. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ly89j/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 2. 2012
- Vedoucí: prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc.
- Oponent: Mgr. Lenka Bradáčová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Aplikace nástrojů RPA prostředí školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Jakub VAŇHARA