Mgr. Iva Žáková

Disertační práce

Diagnostika jazykových schopností u dětí s vývojovou dysfázií

Diagnosis of language abilities in children with developmental language disorder
Anotace:
Disertační práce se zabývá psychometrickým přístupem v diagnostice jazykových schopností u dětí s vývojovou dysfázií na přelomu předškolního a mladšího školního věku. Cílem předkládané disertační práce je diagnosti-kovat úroveň jazykových schopností u dětí s vývojovou dysfázií v porovnání s dětmi s typickým jazykovým vývojem. Teoretická část disertační práce je rozdělena do tří kapitol. První ka-pitola …více
Anotace:
jazykovým vývojem. Posledními kapitolami jsou diskuse a závěr, kde jsou shrnuty dosažená zjištění a výsledky v kontextu vědeckých studií. Popsány jsou také možné limity výzkumu a přínos či doporučení pro teorii a praxi.
Abstract:
The dissertation deals with a psychometric approach in the diagnosis of language abilities in children with developmental language disorder at the turn of preschool and younger school age. The aim of the present disserta-tion is to diagnose the level of language abilities in children with develop-mental language disorder in comparison with children with typical language development. The theoretical …více
Abstract:
es T-test), Pearson's correlation coefficient (rp), 95 % Confidence Interval of the Difference (95 % CI) and, where appropriate, the level of statistical significance (p. ) We present the results of scores on each test task, the effect of age on test-task perfor-mance, and the correlations between test-task performance in children with developmental language disorder and in children with typical language …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 12. 2022

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 14. 2. 2023
  • Vedoucí: doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
  • Oponent: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D., doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta