Zkušenosti lektorů s prvky dramaterapie aneb Lze propojit kreativně-expresivní psychoterapii uměním s pedagogikou? – Bc. Jan Ráž
Bc. Jan Ráž
Bakalářská práce
Zkušenosti lektorů s prvky dramaterapie aneb Lze propojit kreativně-expresivní psychoterapii uměním s pedagogikou?
Experience of instructors with drama therapy methods and is it possible to align the creative-expression art psychotherapy with pedagogy?
Anotace:
V této práci uvádím deskripci mého vnímání dramaterapie, které je podloženo různými druhy myšlenkových pramenů a hmatatelných zdrojů. Stručně vysvětluji, co vše tento obor obnáší, jaké má kořeny, jaký by byl přínos tohoto umělecko-psychoterapeutického oboru pedagogice a společnosti jako takové a jak na tuto disciplínu lze nazírat, popřípadě jak ji lze efektivně využít jako nástroj studentova seberozvoje …víceAbstract:
In this thesis I describe my perception of dramatherapy based on various perspectives and tangible sources. I briefly explain what this field entails, what are its roots and how beneficial would this art psychotherapeutic direction be in pedagogy and society as such and how this discipline can be seen, or how it can be effectively used as a tool of student‘s self-development in the educational environment …víceKlíčová slova
sociální pedagogika pedagogika dramaterapie dramatická výchova dramafiletika psychoterapie umění sociální pedagog dramaterapeut výchovný dramatik interpretativní fenomenologická analýza (IPA) social pedagogy pedagogy dramatherapy drama in education dramaphiletics psychotherapy art social educator dramatherapist facilitator of drama in education Interpretative Phenomenological Analysis (IPA)
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/uccs4/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2020
- Vedoucí: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Veronika Nýdrlová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
RÁŽ, Jan. \textit{Zkušenosti lektorů s prvky dramaterapie aneb Lze propojit kreativně-expresivní psychoterapii uměním s pedagogikou?}. Online. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/lkndck/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Pedagogika / Sociální pedagogika a volný čas
Práce na příbuzné téma
-
Practice As Research: The Analysis of a Linguistic Aspect of Theatre Through Acting Workshops
Kristýna Zinková -
Výzkum významu témat evokovaných metodou PRVA (Phenomenological Reflection of Visual Artifact)
Jiří Závora -
Zkušenost s terapeutickým deníkem v léčbě alkoholické závislosti: IPA based analysis
Tereza Trojanová -
Zážitek se samoléčbou u žen, které mají zkušenost s anorexií či bulimií: Interpretativní fenomenologická analýza
Lucie Mauler -
Interpretativní fenomenologická analýza zkušenosti rodičů se sdělením diagnózy PAS dítěti
Kateřina Műllerová -
Analýza terapeutických (prožitkových) deníků: interpretativní fenomenologická analýza
Kamila Vítkovičová -
Prožívání a zpívání pro radost v gospelovém souboru: interpretativní fenomenologická analýza
Martin Malec -
Utilization of drama techniques in motivating EFL students to read English course-book texts
Michal Prchlík